Asiantuntijatoimikunta

KthLiiton asiantuntijatoimikunta on valittu kaudelle 2024-2025.

Virpi Smura, puheenjohtaja
Satu Pitko, varapuheenjohtaja
Henriikka Kukkula, sihteeri

Jäsenet:
Henriikka Hoffren, Mika Kontiainen, Ewa Lund, Heli Nevalainen ja Taija Ratava.

Toimikunta esittäytyy

Virpi Smura, Lieksa

Olen työskennellyt firmassa vuodesta 2000. Pääsääntöinen työtehtäväni on asiantuntijatyö etuuteniarissa. Toimin ammattiliiton valtuustossa, Pohjois-Karjalan alueyhdistyksen puheenjohtajana ja nyt asiantuntijatoimikunnan puheenjohtajana kaudella 2024-2025.

Vapaa-aikanani harrastan Euroviisuja, musalivekeikkoja, ystävien kanssa chillailua, leffoja, liikuntaa, penkkiurheilua, matkustelua ja järjestötoimintaa erilaisissa muodoissa.

Pidän aktiivisesta ammattiliitostamme, jossa toimintaa on tarjolla erilaisissa muodoissa jokainen jäsen huomioiden. Haluan olla kehittämässä erityisesti asiantuntijoiden asemaa ammattiliitossamme ja firmassamme

Satu Pitko, Joensuu

Olen Satu, asun Joensuussa ja työskentelen suunnittelijana Asiakkaan lähipalveluissa Itäisessä asiakaspalveluyksikössä. Koulutukseltani olen YTM ja minulla on kokemusta yli 15 vuoden ajalta erilaisista tehtävistä Kelassa. Olen ollut alusta saakka myös aktiivisesti mukana yhdistyksen toiminnassa mm. nuorisotoimikunnan puheenjohtajana. Tällä hetkellä on valtuustossa varajäsenenä sekä Pohjois-Karjalan aluetoimikunnassa varapuheenjohtajana.

Rakastan kaikkea liikuntaa ja olen aktiivinen ryhmäliikkuja. Sydäntäni lähellä on myös hyvä ruoka, leipominen, luonnossa liikkuminen, livemusiikki, matkailu, islantilaisneuleet ja kaikenlainen itseni kehittäminen.

Perheeseeni kuuluu mies ja kolme lasta, joista vanhin asuu jo omillaan.

Henriikka Kukkula, Pirkkala

Olen työskennellyt Kelassa vuodesta 2016, jolloin aloitin sairauspäivärahan ratkaisuasiantuntijana Riihimäellä. Tällä hetkellä toimin palvelutoiminnan kehittämisyksikössä, eläke- ja työkykyetuuksien kehittämisryhmässä. Istun pääsääntöisesti Nokialla ja silloin tällöin Tampereella.

Olen mukana KthLiiton valtuustossa ja ennen nykyistä työtehtävääni toimin hetken myös varsinaisena yt-valtuutettuna. Liittomme järjestää aktiivisesti erilaista toimintaa ja itsekin olen monesti päässyt osallistumaan erilaisiin tapahtumiin. Toivon, että jatkossakin järjestämme mielenkiintoisia reissuja ja tapahtumia.

Mikäli sinulla herää ajatuksia tai toiveita asiantuntijatoimintaa kohtaan, otan ideoita ja ajatuksia mielelläni vastaan!

Henriikka Hoffren, pääkaupunkiseutu

Päädyin Kelaan töihin vuonna 2000 muutaman kesätyöpestin jälkeen. Heti perään vuonna 2021 liityinkin jäseneksi ja sitten kiireellä vuonn 2022 asiantuntijatoimikunnan jäseneksi. Asun pääkaupunkiseudun läheisyydessä, ja Kelan toimiston sijaintipaikka on Helsinki-Pitäjänmäki.

Vuodesta 2001 olen työskennellyt suunnittelijana etuusjärjestelmän toimeksiantajana, etuuden toimeenpanon moninaisissa suunnittelutehtävissä, projektipäällikkönä sekä tuoteomistajana. Vuoden 2024 alusta, itsellenikin yllätyksenä, päädyin Eepos-hankkeeseen kehittämispäälliköksi etuusratkaisutyön vaatimusmäärittelyjä tekevään tiimiin. Koulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden maisteri. Harrastan liikuntaa, palstaviljelyä, lukemista ja käsitöitä

Mika Kontiainen, Seinäjoki

Olen nyt 51-vuotias ja työskentelen toimeentulotuessa ratkaisuasiantuntijana asiantuntijaroolissa yrittäjien toimeentulotuessa. Koulutukseltani olen opistomerkonomi. Asun vaimoni kanssa kahdestaan ja aikuiset lapset asuvat omillaan. Lapsenlapsi tuo vauhtia meidän elämään ja hän on meillä viikonlopun vähintään kerran kuukaudessa.

Vaimoni kanssa käymme paljon keikoilla ja isoimmissa konserteissa. Metallimusiikki on meillä molemmilla lähellä sydäntä, vaikka kuuntelemme kyllä musiikkia laidasta laitaan. Eräänlainen harrastus on myös uusien oluiden maistelu ja arvostelu.

Kelaan tulin toimeentulotuen myötä 2016 ja olen syventynyt yrittäjien toimeentulotukeen lähes heti kun toimeentuloa aloitettiin tekemään. Kelaa edeltävän aikaisemman 10 vuoden työuran tein työvoimahallinnossa, missä olen vastannut muun muassa aloittavan yrittäjän palveluista.

Olen neljättä vuotta Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan alueyhdistyksen puheenjohtaja.

Ewa Lund, Lieto

Aloitin työskentelyn Kelassa vuonna 2016 perustoimeentulotuen parissa. Tällä hetkellä työskentelen perustoimeentulotuen asiantuntijana. Toimipisteeni sijaitsee Turussa. Työtehtäviini kuuluu perustoimeentulotuen neuvonta ja opastus ryhmän asiantuntijoille, kouluttaminen sekä perustoimeeentulotuen ratkaisutyö. Ennen Kelaa työskentelin toimeentulotuen parissa Turun sosiaalikeskuksessa neljän vuoden ajan.

Koulutukseltani olen henkilöstö- ja talousjohtamisen tradenomi. Opiskelen tällä hetkellä tradenomin ylempää ammattikorkeakoulututkintoa, jossa olen erikoistunut johtamiseen.

Tämä on ensimmäinen kauteni mukana asiantuntijatoimikunnassa. Vapaa-aikani menee pääsääntöisesti perheen, ystävien ja opiskelun parissa. Intohimonani on matkustelu ja ruoanlaitto. Harrastuksiini kuuluvat kuntosali ja crossfit.

Heli Nevalainen, Itä-Suomi

Olen työskennellyt laitoksessa vuodesta 2010 alkaen, ensin asiakaspalvelussa asiakkaita erilaisissa elämäntilanteissa sekä Kela-etuuksissa neuvoen ja ohjaten. Vuodesta 2016 olen työskennellyt suunnittelijana monipuolisissa asiakaspalvelun tukitehtävissä.

Olen 2010-luvulla ollut mukana nuorisotoimikunnassa kaksi kautta. Osallistun aktiivisesti myös alueyhdistyksen tapahtumiin ja olen myös yksi yksikköni yhteyshenkilöistä. Olen ylpeä ammattiliitostamme ja sen etujamme ajavasta toiminnasta sekä ajatusmaailmasta.

Vapaa-aikani kuluu erilaisten liikunnallisten tai luontoon liittyvien aktiviteettien parissa ja matkustelen aina kun mahdollista. Talvisin tykkään myös pulahtaa avannossa.

Taija Ratava, Akaa

Olen työskennellyt Kelassa vuodesta 1999. Toimin ensimmäiset pari vuotta asiakaspalvelussa ja siitä osaamista laajennettiin etuusratkaisupuolelle. Nyt työskentelen opintoetuuksien ratkaisukeskuksessa asiantuntijatehtävissä ja toimistoni on Hämeenlinnan toimisto.

Yt-toiminnassa olen ollut mukana lähes Kela-uran alusta alkaen, ensin toimiston yhteyshenkilönä ja myöhemmin yt-varana ja hetken varsinaisena yt-valtuutettuna. Valtuustossa olen ollut jo useamman kauden varsinaisena tai varajäsenenä.

Olen mukana Pirkanmaan aluetoimikunnassa, asiantuntijatoimikunnassa sekä olen KthLiiton valtuuston jäsen. Toimin myös Perhe- ja opintoetuudet sekä tukipalvelut yt-alueen 1. yt-varavaltuutettuna.

Asun Akaan Toijalassa ja vapaa-aikaani kuluu vahvasti käsityöt ja liikunta eri muodoissa sekä eräily.