Jäsenmaksun suuruus

KthLiiton ylin päättävä elin, valtuusto, vahvistaa seuraavan vuoden jäsenmaksut vuosittain vuoden viimeisessä kokouksessaan. Vuoden 2024 jäsenmaksut vahvistettiin 13.12.2023. Jäseneltä perittävään jäsenmaksuun  sisältyy työttömyyskassan jäsenmaksu.

• KthLiiton kokonaisjäsenmaksu on 1,2 % ansiotuloista ennen veroja, kuitenkin vähintään 7,00 euroa, mutta enintään 40,00 euroa kuukaudessa. Jäsenmaksu on verotuksessa vähennyskelpoinen. Jäsenmaksun voi maksaa joko valtuuttamalla työnantajan perimään sen suoraan palkasta tai maksamalla sen itse.
  • Ilman ansiotuloa olevilta peritään ns. erityisjäsenmaksu 7,00 euroa kuukausittain. Ansiotyöstä poissaolevia jäseniä ovat työttömät, äitiyslomalla, vanhempainvapaalla, hoitovapaalla, virkavapaalla, vuorotteluvapaalla, opintovapaalla, ulkomailla, pitkäaikaisella sairaslomalla tai jostain muusta syystä tilapäisesti palkattomalla vapaalla olevat jäsenet. Jäsenrekisteri toimittaa erityisjäsenmaksun maksamista varten tilisiirrot suoraan jäsenelle.
  • Eläkeläisiltä peritään 30 euron vuosimaksu.
  • Myös liittojen kaksoisjäsenyys (esim. KthLiiton ja koulutuspohjaisen liiton jäsenyys) on mahdollinen. Olethan silloin yhteydessä KthLiiton jäsenpalveluun (jasenpalvelu@kthliitto.fi).

Ilmoitathan aina liiton jäsenpalveluun (jasenpalvelu@kthliitto.fi), jos jäsenyydessäsi tapahtuu muutoksia.