Valtuustovaalin 2024 ehdokkaat

Valtuustovaaleihin ilmoittautui kaksi vaaliliittoa, Avoin vaaliliitto ja Äärirajoille-vaaliliitto.
4.10.2024 02:24

KthLiiton valtuustoon on ehdolla 82 ehdokasta ympäri Suomen.

Ehdokkaat on esitelty vaalisivustolla www.kthliitto.fi/valtuustovaali(siirryt toiseen palveluun).

Valtuuston jäsenellä on laaja tehtäväkenttä

Valtuuston jäsenet käyttävät korkeinta päätösvaltaa KthLiitossa. Valtuusto asettaa mm. tavoitteet Kelassa noudatettavan työehtosopimuksen sopimusneuvotteluja varten sekä päättää sopimuksen hyväksymisestä tai hylkäämisestä.

Valtuusto linjaa ja päättää KthLiiton omasta toiminnasta. Se käsittelee vuosittain hallituksen esitykset toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta sekä myöhemmin toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen. Valtuusto päättää myös mm. KthLiiton jäsenmaksujen suuruuksista sekä KthLiiton liittymisistä tai eroamisista muihin järjestöihin.

Valtuusto valitsee keskuudestaan puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Se myös valitsee järjestäytymiskokouksessaan KthLiiton puheenjohtajat sekä hallituksen.

KthLiitto on itsenäinen ammattiliitto ja palkansaajakeskusjärjestö STTK:n suora jäsenjärjestö. Näin ollen valtuuston tulee peilata liiton toimintaa myös osana STTK:ta ja koko suomalaista yhteiskuntaa. Valtuuston jäsenen tehtäväkenttä on siten varsin laaja mutta erittäin mielenkiintoinen

Vaali toimitetaan sähköisesti

Äänioikeus edellyttää Ammattiliitto Kelan toimihenkilöt ry:n jäsenyyttä 14.10.2024 klo 12.00 mennessä.

Eläkeläisjäsenillä ei ole vaaleissa äänioikeutta.

Äänestys valtuuston jäsenten valitsemiseksi alkaa 15.10. ja loppuu 24.10.2024 kello 15.00.

Äänestyslinkki lähetetään jäsenrekisteriin ilmoitettuun työsähköpostiosoitekenttään. Jos jäsen ei ole töissä äänestysaikana, hänen tulee vaihtaa ko. kenttään henkilökohtainen sähköpostiosoite 14.10.2024 klo 15.00 mennessä.