3 faktaa valtuustosta

1

KthLiiton ylintä päätäntävaltaa käyttää valtuusto, joka valitaan KthLiiton jäsenten keskuudesta kolmen vuoden välein suhteellista vaalitapaa käyttäen. Valtuustoon kuuluvat valtuuston puheenjohtaja, varapuheenjohtaja sekä 32 varsinaista valtuuston jäsentä ja yhtä monta yleisvarajäsentä.

2

Nykyisen valtuuston toimikausi päättyy uuden valtuuston ensimmäiseen kokoukseen 12.12.2024. Uuden valtuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valitaan valtuuston jäsenten keskuudesta uuden valtuuston ensimmäisessä kokouksessa. Samassa kokouksessa valitaan myös KthLiiton hallituksen puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja sekä hallituksen seitsemän varsinaista jäsentä ja heille henkilökohtaiset varajäsenet.

3

Valtuuston tärkein tehtävä on asettaa tavoitteet työehtosopimusneuvotteluihin ja neuvotteluiden jälkeen hyväksyä uusi työehtosopimus ja sen ehdot. Valtuuston kokouksissa käsitellään ajankohtaisia Kelan kehittämishankkeita, meneillään olevia työehtosopimukseen liittyviä asioita sekä päätetään KthLiiton omasta toiminnasta.

Haluatko lisätietoa?
Lisätietoa valtuuston tehtävistä, ehdokasasettelusta ja vaaleista antavat hallituksen jäsenet ja liiton toimisto (jasenpalvelu@kthliitto.fi(avautuu uuteen ikkunaan)).