Vaaliliitot

KthLiitto järjestää valtuustovaalit toimikaudelle 2025–2027. Vaalit käynnistyvät ehdokasasettelulla.

Asettaudu ehdolle

Ehdokasasettelu alkaa 16.9.2024 ja päättyy 30.9.2024 kello 15.00.

Ehdolle voi asettautua jäsenmaksunsa maksanut KthLiiton varsinainen tai lepäävä jäsen, eli töissä käyvä tai esimerkiksi vuorottelu-, opinto- tai vanhempainvapaalla oleva tai työtön jäsen.

Ehdokasasettelulomakkeen voi ladata tästä: vaalilomakkeisto

Vaaliliitto ja vaalirengas

Ehdokas voi muodostaa vaaliliiton yhdessä yhden tai useamman ehdokkaan kanssa. Vaaliliitolle on nimettävä asiamies ja vara-asiamies. Kahdella tai useammalla vaaliliitolla on oikeus yhtyä vaalirenkaaksi. Vaalirenkaan voi muodostaa myös yksi tai useampi vaaliliitto yhdessä yhden tai useamman vaaliliittoon kuulumattoman ehdokkaan kanssa.

Sopimuspohjan vaaliliiton sekä vaalirenkaan muodostamiseksi voi ladata vaalilomakkeistosta.

Jos vaaliliiton/tehdyn sopimuksen esittelyn haluaa jäsentiedotteeseen ja kotisivuillemme, sopimus tulee toimittaa liiton jäsenpalveluun 12.9.2024 mennessä.

Perustetut vaaliliitot

Jäsenpalveluun tuli 12.9.2024 mennessä kaksi vaaliliittoilmoitusta. Alla Avoimen vaaliliiton ja Äärirajoille-vaaliliiton vaaliliittomainokset sekä vaaliasiamiesten yhteystiedot.

Avoin vaaliliitto

Vaaliliiton asiamiehenä toimii Satu Vehkamaa, satu.vehkamaa@kela.fi ja vara-asiamiehenä Suvi Pousi, suvi.pousi@kela.fi

Äärirajoille-vaaliliitto

Vaaliliiton asiamiehenä toimii Anne Mäkelä, anne.makela@kela.fi ja vara-asiamiehenä Virpi Smura, virpi.smura@kela.fi.

Haluatko lisätietoa?

Lisätietoa valtuuston tehtävistä, ehdokasasettelusta ja vaaleista antavat hallituksen jäsenet ja liiton toimisto (jasenpalvelu@kthliitto.fi).